fredag 5 december 2008

Ett videoklipp - en sjalspecial - en maning till resning

Hej hej

Idag hade jag och Anette ett förnsnack inför morgondagens antirasistiska demonstration. Vi fokuserade mest på vad vi skulle ha på oss, utöver faktum att jag inte under några omständigheter får komma för sent till jobbet.
Vad ska vi ha på oss? sa vi. Och vi visste ju vad vi ville.

Anette hade redan förberett sig och lagt några youtubeklipp på minnet som hon snabbt googlade fram.

Så imorgon möts vi i Salem!



Åh hans kroppsliga lugn och samlade rörelse. Hur han knyter som en blandning av att smeka en älskad och att slunga sallad till en älskad.
Jag kan bara hoppas att vi är i samma branch.

2 kommentarer:

  1. Kära Ylva, jag har ju alldelse glömt att berätta att jag hade sjal/turban/slöja på mig under demon. Dock utgick jag ifrån denna http://www.youtube.com/watch?v=Ta-krYhWcKc
    Fast eftersom min var mindre hade jag en sidan nedsläppt. Jag stod verkligen ut på ett för mig behagligt sätt - terroristchauffören; respekterad och vördad för sin viktigt roll!

    SvaraRadera
  2. vilken seriöst fantastisk video!
    fisheyelins och otroligt pedagogisk och soundtrack och känsla!
    jag tackar!

    SvaraRadera