fredag 19 december 2008

högborgelig jul



I dag är jag bjuden till en julfest i det traditionellas tecken.

jag ligger på studsmattan iförd brun resedräkt och funderar på om det är lite som pepparkaka, kommer jag undan med det här?






Lårhöga nylonstrumpor har jag också. varför finns sådana? de är plågor. stay-ups kallas det. de stanna uppe genom att stoppa blodflödet i benen och förtränga låren. Det är bara smärta.
Jag älskar att kroppen är formbar, men där går gränsen.
Visst, det är fint att man kan göra ett lår till två mindre ovanpå varandra - fantastisk värld vi lever i - men på bekostnad av skärande smärta och förfrusna knän, vader och fötter är det inte bättre än de p-piller som jag nu tvingas äta för att få bukt med mina störda menssmärtor och treveckorscykler. Ja världen är fantastisk och kroppen helt formbar och jag vill bara rusa in i alla försök att förvränga den, men nu ligger jag hemma med skärmärken övanför knäna och två svullna bröst och mår illa varje gång jag äter.

Det är inte avsikten det är fel på utan alltså konstruktionen. För, nu säger jag i hederlig gneta knot radikalfeministisk lysistrate-anda; det är inte de som bär stayupsen som skapar dem.

Mot det traditionellas tecken!

3 kommentarer:

  1. Ta inte pillren på morgonen, då mår man mer illa. Bara ett tips om du inte visste.

    SvaraRadera
  2. hasa ners, borde dom heta! Jag har aldrig ägt ett så vidrigt klädesplagg som hasa ners. En gång, när jag varit på fest, och var på väg hem så beslöt jag mig för att bara skita i att dom hasa ner och tänkte att jag skiter i att dom hasar ner och folk glor! Gör inte det, efter ett tag så hasar ju dom så långt ner att dom hasar över skorna och jag snubblade!!

    SvaraRadera