fredag 19 december 2008

postumt (igen)


Jag fyllde år för jättelänge sedan. I söndags hade jag rafflande nog kalas hemma i kroppen och gånggärnen gick varma hela eftermiddagen och kvällen.

dresscoden var fri och jag bar en litet nummer som jag nyss köpt på emmaus, en vit BOLERO i något som Anette upplyste mig om i tvättstugan är Syntet. Jag som trodde ylle, tvättade den sedan i tvättmaskin och t o m torktumlade numret – det höll för kung och fosterland.
Men detta med festen var alltså innan, då numret solkades med frikostig födelsedagssvett.
Jag fick ett par leopardmönstrade tights från Valle, som även gav mig en liten väska i samma tyg. Jag kände mig mycket nyfiken: var detta någon jag skulle bli? Och det var det. Igår bar jag tightsen på jobbet, tillsammans med en långärmad kortklänning och en liten sammetsväst, och på mötet med nattchefen höll alla med henne om att jag såg extra tjusig ut. Jag sa: jag var i tvättstugan hela dagen: världen har öppnat sig.

Till födelsedagsnummret bar jag alltså något form av trikå och sedan pynt, i form av örhänge och uggelhalsband. Jag försöker signalera till omvärlden att jag gillar uggle- och apsaker
, men världen har andra spännande planer för mig – leopard.

Sen på kvällen kom Hanna med två kassar fulla, en med blommor från hennes disputation (som höll på att falna), och en med godis, chips och ett sprillarns nytt exemplar av hennes avhandling. Jag fick även den här partyhatten jag ses sporta på bilden. Den är silver och grön och har texten happy birthday skrivet över. Snits, sa jag, satte den på sne och ja, det var en glad dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar